Anser du att ditt drömjobb är inom räckhåll?

tisdag 3 augusti 2010

Att arbeta med bloggar

Många företag idag använder bloggar,twitter och även Facebook för att få ut sitt budskap. Ni alla har säkert sett Findusreklamen där någon startat en facebook grupp som heter något i stil med att ketchup inte passar till pannkakor. Det är ju sanslöst att facebook har blivit så stort att det är acceptabelt att företag använder sig av detta medium. Jag minns en tid då myspace var på allas läppar. Själv skaffade jag myspace för ungefär sex eller sju år sedan och då kunde man enbart vara medlem om man var över 18 år och bodde i USA. Jag ljög om min ålder och mitt hemland :)

Herregud vad jag svävar ut i mina blogginlägg. Jo, tillbaka till vad jag ville komma fram till. Hur väljs dessa bloggare ut? Hur presenterar de sig själva?
- Hej, jag heter Melanie och bloggar för Findus och Coop xtra!
Vad är deras utbildning och vilka mer uppgifter har dem? Jag antar att det är media och kommunikation och sedan har de fått en position som informatör/kommunikatör på något astufft företag. Ja jag vill gärna träffa någon som bloggar som jobb för det hade jag blivit rätt impad av. Att kunna landa ett jobb där man får sitta och skriva utifrån sig själv samtidigt som man arbetar för en produkt. Tror inte det är så lätt som det låter och jag är ganska nyfiken på hur deras arbetsupplägg är. Kontakta mig om du arbetar med detta och berätta gärna hur du gick til väga.Vem vet du kanske inspirerar mina andra läsare?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar