Anser du att ditt drömjobb är inom räckhåll?

måndag 2 augusti 2010

På jobbet

God morgon alla läsare. Har jag ens några? :)
Jag hade uppskattat lite feedback på vad ni tycker om denna blogg. Känner ni igen er i det jag skriver så skriv gärna en kommentar så kan ni få mig mejladress, om ni nu vill dela er historia med resten av Svealand.

Ni kanske känner att min ton är gladare idag. Har jag fått ett nytt sjysst jobb kanske? Nej.
Jag är lite gladare eftersom att jag sitter i receptionen idag och det är mycket roligare för att här händer lite mer än när man sitter i det stora kontoret tillsammans med alla andra.
Förstå mig inte fel, jobbet är rätt kul men lönen är mycket dålig. 12500 innan skatt och man får då ut ca 9500 kr efter skatt.  Jag hade faktiskt mer pengar när jag studerade eftersom att jag arbetade extra under tiden jag studerade.

Min mamma sa till mig att söka bostadsbidrag. Det känns inte helt rätt då jag anser att arbetar man borde man inte behöva söka det men när lönerna ligger så lågt som det gör idag så är man illa tvungen.
Jag har varit  inne på försäkringskassans hemsida och tittat lite hur det ser ut. Jag ska ladda hem ett formulär som jag sedan ska skicka in men först måste jag ta reda på vad min årsinkomst ligger på.
Jag har som sagt studerat i tre år och  jag trodde faktiskt inte att de skulle räkna med mitt studielån men de gör dem. 80% av studielånet räknas. Varför då? Det är ett lån och inte mina egna pengar. Sverige i ett nötskal enligt mig.

Jag har alltid varit lite rädd att söka bostadsbidrag eftersom jag känner till så många som har blivit beviljade bostadsbidrag men sedan får de en baksmäll och får betala tillbaka jättemycket och i den sitiationen vill jag inte hamna. Nej, vi får se hur jag gör med det här med bostadsbidrag.
Någon  som har varit med om det här med att få betala tillbaka? Eller ni kanske har bra erfarenheter?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar