Anser du att ditt drömjobb är inom räckhåll?

söndag 1 augusti 2010

Att flytta för jobbet

Är ni som jag så flyttar ni gärna om ni får ett spännande jobb i en annan stad eller i ett annat land.
Jag spenderade tid i London för fem år sen där jag överkonsumerade gin, Mcdonalds och Kanadensare :)  Staden är så spännande och dit vill jag igen. England känner jag ligger mig nära och tar ni en titt på mitt blod ligger det rätt mycket närmre än vad ni kanske anade i början av detta blogginlägg.
Tänk att få bo i Brighton och arbeta med kommunikation och omge sig med personer med liknande intresse. Sicken härlig dröm.



Städer jag gärna flyttar till om jag får ett sjysst jobb

Malmö ( bor här redan och bor gärna kvar)
Stockholm (Jag älskar den staden och har min kära syster där)
Göteborg (Inte min favoritstad men måste medge att jag inte känner till den så bra. Har dock vänner i GBG)
Halmstad
Växjö

Just nu kommer jag inte på så mycket mer. Jag har spenderat helgen med att blogga och att deppa hos min mamma. Jag väntar på en energiboost så jag kan få vara lite kreativ igen.
Idag är det söndag och jag ska köpa lite godis för sedan börjar en ny vecka imorgon full av motion och inte så mycket godis :)

Jag surfade in på http://gegrabbenettjobb.blogg.se och insåg att hans blogg är som min och den startades av samma anledning. Att få ett jobb men även att uppmärksamma detta samhällsproblem som vi har vilket är arbetslöshet bland akademiker. Fick ett tips om http://www.jmw.se och jag ska kolla över mitt CV igen och ansöka dit.

Vad tycker ni? Borde denna bloggen vara en del av mitt CV eller ska jag bara skicka länken till bloggen och lägga in hela mitt CV här?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar